دکتر حسین ختمی » مراقبت های بعد از جراحی بینی » ورزش بعد از عمل جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

ورزش بعد از عمل جراحی بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در هفته های اول ، خصوصاً 5 هفته اول، ورزش بعداز عمل جراحی بینی  به هیچ عنوان توصیه نمی شود و فقط نرمش های خیلی سبک می توانید انجام دهید.و کسانی که ورزش را به صورت حرفه ای انجام می دهد بهتر است زمانی اقدام به همچین تصمیمی کنند که ورزش حرفه ای را کنار کذاشته اند.ورزش های حرفه ای شامل ورزش های رزمی و دونده های سنگین و …..

جراحی بینی

بعد از 5 هفته افراد میتوانند ورزش را به صورت نرمش و بدنسازی به گونه ای که سنگین نباشد و از بلند کردن اجسام سنگین جلوگیری شود در واقع هر اقدامی که باعث ضربه بینی شود باید جلوگیری کنید.

در واقع شما بعد از یک سال بینی عمل شده تان همانند بینی طبیعی است و همان استقامت و استحکام را دارد و می توانید هر ورزشی که دوست دارین انجام دهید لازم به ذکر است که مراقبت فراموش نشود همان طور که اگر بینی طبیعی شما اگر ضربه وارد شود دچار آسیب می شود بینی عمل شده هم نیز به همین صورت می باشد.

روند ورزش بعد از عمل جراحی بینی

در روز اول بعد از عمل بینی شما بهتر است استراحت مطلق داشته باشید و کم کم در روزهای بعدی پیاده روی سبک را آغاز کنید.
پس از گذشت یک الی دو ماه شما می توانید ورزش را به گونه ایی انجام بدهید که به بینی شما فشاری وارد نشود.برای مثال در هنگام  شنا کردن از شیرجه زدن خودداری کنید .
انجام اغلب ورزش ها بعد از شش ماه حتی بدون محافظ بلا مانع است پس از گذشت شش ماه از عمل استخوان بینی محکم شده و با ضربه مشکلی در آن ایجاد نمی شود مگر اینکه ضربه به حدی محکم باشد که باعث شکستن استخوان بینی گردد.اما اگر ضربه شدید به بینی وارد شود به گونه ایی که ساختار بینی را به مقدار قابل ملاحظه ایی تغییر دهد شما باید به بهترین جراح بینی در اهواز خود مراجعه کنید تا معاینه های لازم بر روی شما انجام بگیرد .

به طور کلی بعد از جراحی بینی در اهواز سعی کنید بیشتر استراحت کنید به دلیل اینکه در اوایل هر چه بهتر استراحت کنید زخم زود تر بهبود یافته و خونریزی اتفاق نمی افتد .

هفته اول پس از جراحی بینی

استراحت مطلق

هفته دوم پس از جراحی بینی

پیاده روی می توانید انجام دهید. (عملیات سبک)

بعد یک ماه

می توانید بعد از یک ماه شنا انجام دهید ولی از شیرجه زدن خودداری شود توجه داشته باشید که گرما موجود در سونای خشک باعث افزایش تورم در بینی شده و تا دو ماه بعد از عمل توصیه نمیشود.

بعد از دو ماه

بهتر است ورزش ها به صورت سبک انجام شود مانند دویدن و استفاده از تردمیل و ورزهای سنگین می تواند باعث آسیب جدی به بینی و یا افتادگی بینی شود.توصیه می شود کسانی که فوتبال ،بسکتبال و با والیبال بازی می کنند بهتر است از محافظ استفاده کنند تا آسیب نبینند.

شش ماه  پس از جراحی بینی

همه ورزش هایی که دوست دارین را می توانین بدون محافظ انجام دهین اما کسانی که بوکس و یا تکواندو و … انجام می دهند بهتر است بعد از یک سال به ورزش ادامه دهند تا باعث جابه جایی و یا شکستگی نشود بهتر است برای اینکه رضایت بیشتری از جراحی بینی داشته باشید توصیه پزشک را جدی بگیرد وبا استفاده از تغذیه مناسب به بهبود زودتر کمک کنید.

دکتر ختمی

دکتر حسین ختمی

اینجانب دکتر حسین ختمی در سال 1355 در تهران متولد شدم. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسط را در تهران به پایان رسانده و در کنکور سال 73 با رتبه 150 رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی را جهت ادامه تحصیل انتخاب کردم در سال 1380 در مقطع دکترای عمومی فارغ التحصیل شدم پس از گذراندن دوران طرح و سربازی دوره تخصصی رشته جراحی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن را در دانشگاه کرمان شروع کرده و با کسب دانشنامه (بورد) تخصصی فارغ التحصیل شدم.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *