دکتر حسین ختمی » جراحی بینی » خندیدن بعد از عمل بینی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

خندیدن بعد از عمل بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نحوه خندیدن بعد از عمل بینی بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. در واقع باید گفت کنترل خندیدن از موارد مراقبتی پس از رینوپلاستی بوده و عدم کنترل خنده پس از این جراحی می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر آن عوارض دیگری را نیز در پی داشته باشد. به طور کلی خندیدن باید به گونه‌ای انجام شود تا کمترین فشار ممکن به بینی وارد شود. بررسی تاثیر خندیدن در نتیجه جراحی، محدودیت خندیدن پس از رینوپلاستی و… از مواردی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاثیر خندیدن در نتیجه جراحی بینی 

تاثیر خندیدن در نتیجه عمل بینی 

توجه داشته باشید که لب‌ها به وسیله عضلات بسیار کوچکی با بینی در ارتباط هستند. این ارتباط سبب می‌شود زمانی که  فرد بعد از عمل بینی  با شدت زیاد می‌خندد، بینی به سمت پایین کشیده شود. این کشیدگی به پایین فرم نهایی بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.

از همین رو در جلسه مشاوه با دکتر حسین ختمی بهترین جراح بینی در اهواز به شما توصیه می شود تا حد امکان از خندیدن بعد از عمل خودداری کنید تا فرم بینی تغییر نکند.

محدودیت خندیدن بعد از جراحی بینی

در خصوص محدودیت خندیدن باید گفت که حد مشخصی برای این موضوع وجود ندارد چرا که شرایط افراد متفاوت است. به طور کلی باید گفت خنده بعد از عمل بینی تا حدی مجاز است که فرد در اثر خندیدن احساس درد نکند و در صورت احساس درد باید خنده خود را متوقف کند.

پس از گذشت یک هفته از عمل بینی معمولا شرایط خندیدن آسان‌تر خواهد شد چرا که استخوان و پره‌های بینی در این بازه زمانی کمی محکم‌تر می‌شود. اما با این حال بهتر است فرد بعد از عمل بینی برای کنترل خندیدن دو طرف صورت خود را خیلی آرام نگه دارد تا از افزایش فشار به بینی جلوگیری کند.

👈🏻 بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی بینی

زمان مناسب برای خندیدن پس از عمل بینی

زمان مناسب برای خندیدن حدود دو ماه است‌‌ ولی با این حال به نظر پزشک بر می‌گردد.  باید گفت در این بازه زمانی دو ماهه بخیه‌های داخل بینی هنوز جذب نشده‌اند و ساختار بینی همچنان روند بهبودی را طی ‌می‌کند. به همین دلیل خندیدن شدید می‌تواند سبب حرکت‌ استخوان‌ها و غصروف‌های آن شود و در نهایت سبب بروز عوارضی برای فرد گردد که از مهمترین عوارض آن تغییر فرم نهایی شکل بینی است.

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی

خندیدنآن هم قبل از بهبود بخیه‌ها ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

✳️افزایش کبودی و تورم

  تورم و کبودی بعد از عمل بینی طبیعی است. ولی خندیدن می‌تواند سبب افزایش میزان کبودی و تورم  شود و در نهایت کند شدن روند بهبودی را در پی داشته باشد.

✳️ خونریزی

خندیدن آن هم اگر هم خیلی شدید باشد سبب پاره شدن بخیه‌ها و در نهایت خونریزی خواهد شد.

✳️ تغییر شکل بینی

خندیدن شدید سبب پهن شدن پره‌ بینی شده و حالت بینی را دچار تغییر می‌کند.

✳️ کند شدن ترمیم زخم

خندیدن بعد از عمل بینی می‌توان فرآیند ترمیم زخم را تحت تاثیر قرار دهد.

سوالات متداول

آیا بعد از عمل بینی خندیدن ممنوع است؟

خیر- بعد از عمل بینی می‌توان خندید اما باید شدت آن را کنترل کرد‌ چرا که خندیدن شدید قبل از جذب بخیه‌ها و محکم شدن استخوان‌ها عوارضی را در پی دارد.

 آیا خندیدن  بعد از جراحی بینی باعث افتادگی بینی می‌شود؟

به طور کلی لبخند کوتاه و خندیدن آهسته در حالت بینی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما خندیدن شدید می‌توان سبب پارگی بخیه‌های بینی شود و در نهایت مشکلاتی مثل افتادگی بینی را به وجود آورد.

نحوه خندیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟

خندیدن زمانی که فرد به هیچ عنوان احساس درد و ناراحتی نداشته باشد و فشاری هم به بینی وارد نشود توصیه می‌شود همچنین دقت داشته باشید که برای کنترل شدت خنده خود، قبل از خندیدن چند نفس عمیق بکشید و خنده خود را کوتاه و آهسته نگه دارید.

در نهایت….

در واقع باید گفت نحوه خندیدن پس از رینوپلاستی بسیار مهم است. گاها حدود دو ماه طول می‌کشد تا فرد بتواند مثل قبل بخندد البته باید گفت این موضوع به شرایط فرد نیز بستگی دارد. به طور کلی طی این بازه زمانی دو ماهه فرد باید اصولی را رعایت کند تا از وارد شدن فشار روی بینی خود جلوگیری کند. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات مطرح نمایید.

دکتر ختمی

دکتر حسین ختمی

اینجانب دکتر حسین ختمی در سال 1355 در تهران متولد شدم. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسط را در تهران به پایان رسانده و در کنکور سال 73 با رتبه 150 رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی را جهت ادامه تحصیل انتخاب کردم در سال 1380 در مقطع دکترای عمومی فارغ التحصیل شدم پس از گذراندن دوران طرح و سربازی دوره تخصصی رشته جراحی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن را در دانشگاه کرمان شروع کرده و با کسب دانشنامه (بورد) تخصصی فارغ التحصیل شدم.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *