سوالات متداول جراحی بینی

- جراحی بینی باز بهتر است یا بسته؟

بسته به میزان تغییرات مورد نیاز می باشد. اگر تغییرات اعمال شده در بینی جزئی باشد از تکنیک بسته ی جراحی بینی استفاده می شود. ولی اگر تغییرات مورد نیاز برای جراحی بیشتر باشند از تکنیک باز در جراحی استفاده می شود. در جراحی بصورت باز به دلیل باز بودن هرچه بیشتر گستره ی دید جراح ، میزان دستکاری های بینی و رفع عیوب آن، بیشتر می شود و به همین دلیل ارجح تر از جراحی بصورت بسته می باشد.

- فین کردن بعداز جراحی بینی مشکلی ندارد؟

فین کردن بعدازجراحی بینی سبب ایجاد فشار به حفره ی بینی می شود. این عامل می تواند باعث خونریزی بافت بینی شود. به همین منظور توصیه می شود تا از فین کردن در روزهای ابتدایی بعداز جراحی بینی، اجتناب کنید.

سوالات متداول بعد از جراحی بینی

- کبودی بعداز جراحی بینی طبیعیه؟

بله، بافت بینی در حین جراحی دچار دستکاری می شود که به دنبال این امر با پارگی رگ ها و مویرگ ها، مقداری خون زیر پوست جمع می شود که سبب کبودی در آن ناحیه می شود. به مرور و با ترمیم بافت بینی این کبودی ها رو به کاهش می روند.

- بینی گوشتی داشتم، بعداز عمل خیلی کبودی دارم ، این کبودیا طبیعی هستند؟ خوب میشن؟

هرچقدر دستکاری بینی ، در طی جراحی بینی بیشتر باشد میزان کبودی بعداز جراحی هم بیشتر می شود. این کبودی ها به مرور و با شروع ترمیم و بهبودی بافت بینی، بعداز جراحی بینی رو به کاهش می روند.

- برای کاهش کبودی بینی بعداز جراحی چکارکنم؟

معمولا از کمپرس های سرد (ژل های فریز شده) بعداز جراحی بینی استفاده می شود تا از خون مردگی زیر پوست جلوگیری بعمل آورد و میزان کبودی بعداز عمل کمتر شود.
سوالات متداول مراقبت های بعد از جراحی بینی

- شستشوی بینی تاثیری در باز شدن راه هوایی از طریق بینی دارد؟

شستشو و تمیز کردن بینی بعدازعمل بینی باعث می شود تا ترشحات خشک شده ی داخل بینی شستشو داده شوند و از بینی خارج شوند که به دنبال آن، راه هوایی از طریق بینی باز می شود و تنفس بهتر صورت می گیرد.

- بینیم رو اهواز عمل کردم ، اما ساکن بندرعباس هستم. میتونم بعد از عمل به محل زندگیم برگردم؟

سفر بعداز جراحی بینی توصیه نمی شود. زیرا تکان خوردن ناحیه ی سر و گردن و ایجاد فشار بر بینی سبب خونریزی بیشتر بینی و عوارض نامطلوب دیگر در بینی می شود. همچنین از پروازهای هوایی بعداز جراحی بینی به دلیل کاهش فشار و آسیب رسیدن به بینی و خونریزی آن، اجتناب کنید. بهتر است 48 ساعت بعداز جراحی بینی اقدام به سفر کردن کنید. (سفری مطمئن بدون تکان خوردن بیش از حد سرو گردن و ایجاد عارضه های نامطلوب)

- چرا شست و شوی بینی بعداز جراحی بینی مهم است؟

شستشوی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. بهبودی تنفس ، ترمیم سریع تر بافت بینی ، جلوگیری از تجمع عوامل بیماری زا در حفره ی بینی و … از مزایای شستشوی بینی بعداز عمل بینی می باشد.