کوچک کردن پره های بینی با عمل جراحی

با جراحی پره های بینی می توان مشکل پهن و بزرگ بودن پره های بینی را به راحتی برطرف کرد و در این قسمت از بینی ظاهر زیبایی رابوجود اورد

کوجک کردن پره های بینی

چگونگی جراحی پره بینی

با دو روش می توان با توجه به مشکل ساختاری بینی، پره های بینی را کوچک و جمع کرد یکی از این روش ها که متداول تر می باشد برش در قسمت پره بینی که متصل به گونه است می باشد در این روش بعد از ایجاد برش قسمت اندکی از پره های بینی برداشته می شود تا از بزرگی پره های بینی کاسته شود در انتها برش ایجاد شده با دقت و حساسیت بالایی بخیه زده می شود یکی دیگر از روش هایی که می توان برای کوچک کردن پره های بینی استفاده کرد برش مابین دو سوراخ بینی می باشد ، که با استفاده از این برش می توان پره های بینی را جمع تر و سوراخ های بینی را کوچک تر کرد .

مراقبت های بعد از جراحی

بعد از جراحی پره های بینی نیاز است مراقبت هایی صورت گیرد این مراقبت ها شامل مصرف داروهای تجویزی، مراقبت از زخم، رعایت رژیم غذایی، استفاده از کمپرس یخ و … می باشد . تمامی داروهایی تجویزی پزشک باید بطور کامل مصرف شود این داروها به منظور جلوگیری از بروز عفونت ، کاهش درد و افزایش روند بهبودی تجویز می شوند که مصرف آنها در زمان تعیین شده دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد .

مراقبت از زخم به منظور جلوگیری از بروز عفونت در روز های اولیه دارای اهمیت بالایی می باشد همانطور که گفته شده برای کوچک کردن پره های بینی برش هایی در پره های بینی زده می شود و سپس بخیه زده می شود.

تا جایی که ممکن است از مصرف غذاهای پر نمک بعد از جراحی پره های بینی جلوگیری نمایید، زیرا مصرف مواد غذایی پر نمک باعث افزایش تورم می شود . مصرف آب آناناس تازه در روز های اولیه بعد از جراحی بسیار توصیه می شود .

بعلت برش های زده شده در پره های بینی مشاهده کمی تورم و کبودی در کناره های بینی طبیعی است، استفاده روزانه کمپرس یخ به مدت 3 روز در کاهش این تورمات کمک بسیار شایانی می کند .

برخی از خدمات دکتر ختمی :

جراحی ترمیمی بینی

و…