پولیپ بینی

شاید بسیاری از افراد به دلایل مختلف دارای پولیپ در یک و یا دو سمت بینی خود باشند.ظاهر پولیپ های بینی به ماتند شاخه ها ی انگور می باشد و در افراد مختلف به صورت خفیف ویا در صورت زیاد شدن آنها به حال شدید خواهد رسید که  با علائمی برای بیمار همراه خواهد بود .

زمانی که جراح بینی و یا پزشک، بیمار را معاینه کند پولیپ ها قابل لمس هستند و و قابل جابه جایی می باشند.در افرادی که پولیپ بینی به اندازه بزرگی رسیده  باشد پزشک می تواند آنها را از سوراخ بینی و بدون ابزار مشاهده کند .

علت اصلی پروتز گونه مشخص نیست ولی در بیشتر موارد پولیپ بینی با  التهابات و عفونت ها و حساسیت بینی همراه است  و احتمال دارد با مشکلات دیگری مانند حساسیت های پوستی و آسم همراه  باشد.

پولیپ بینی

علائم پولیپ بینی

شاید بسیاری از افراد دارای پولیپ باشند اما به دلیل کوچک بودن آن از وجودش اطلاعی نداشته باشند و لی زمانی که بزرگ شود مهم ترین علامت آن مسدود شدن بینی است و با نشانه های زیر همراه خواهد بود .

نفس کشیدن از راه دهان (به خصوص در زمان خواب فرد به راحتی نفس نمی کشد و خواب راحتی ندارد که هیمن امر باعث می شود در صبح روز بعد با سردرد و خستگی روبه رو شود.)

خشک شدن گلو در هنگام خواب

ریخته شدن ترشحات به ته حلق

بالا رفتن احتمال سینوزیت

آبرزیش بینی

کم شدن حس بویایی

برای درمان پولیپ بینی در ابتدا باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا آزمایش های لازم برای تشخیص انجام بگیرد و سپس روش درمانی مناسبی برای مشاوره در نظر گرفته می شود جراحی پولیپ بینی یکی از رو ش های درمانی است که نتیجه ایی تاثیر گذار خواهد داشت.

با تشکر مدیریت سایت دکتر حسین ختمی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح بینی در اهواز