جراحی پولیپ بینی

عمل پولیپ بینی

پولیپ بینی توده خاکستری و یا بی رنگی می باشد که از مخاط سینوس ها و برخی اوقات از خود بینی نشات می گیرد که برای از بین بردن آن جراحی پولیپ بینی انجام می شود .

جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی بر اثر چه عواملی به وجود می آید

اصولا پولیپ بینی به دلیل آلرژی بینی رخ می دهد که امکان دارد با حساسیت های مثل حساسیت های پوستی همراه باشد . به علت حساسیت مخاط بینی ورم می کند و به شکل یک نسج مازاد در می آید  که درون بینی و سینوس ها را پوشش می دهد و به مرور زمان اندازه آن بیشتر می شود و بزرگ می شود. اگر چه آلرژی بینی در زمان مناسبی برطرف نشود از رخ دادن پولیپ بینی جلوگیری می شود و یا پیدایش آن به تاخیر می افتد .

پولیپ بینی چه علائمی دارد

• بینی به آبریزش دچار می شود
  • خر خر در خواب
  • قسمت پیشانی و نواحی مختلف صورت دچا درد می شود.
  • بینی دچار انسداد می شود .
  • سینوس ها و پیشانی دچار درد می شود
  • فرد در زمان خواب با اختلال و مشکلاتی همرا می شود و نمی تواند به راحتی نفس بکشد

پولیپ بینی چگونه درمان می شود

اگر اندازه پولیپ بینی به میزانی باشد که موجب شود بینی انسداد یابد برای برداشتن آن به جراحی پولیپ بینی احتیاج می باشد و از آن جایی که اصولا منشا پولیپ از درون سینوس ها می باشد در حالی که فقط پولیپ بینی خارج شود امکان دارد عود کند و این امکان بیشتر از هنگامی است که علاه بر از بین بردن پولیپ بینی به همراه آندوسکوپ درون سینوس ها همچنین از  پولیپ خارج شوند .

جراحی پولیپ بینی را می توان همراه با بی هوشی کامل و یا نیمه بیهوشی انجام داد مدت زمان جراحی پولیپ بینی معمولا یک ساعت و 30 دقیقه می باشد و بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و به راحتی در همان روز ترخیص می شود .

بعد از اینکه جرای پولیپ بینی انجام شود به مدت ده روز بیمار می بایستی آنتی بیوتیک استفاد کند و برای به تاخیر انداختن برگشن پولیپ بینی و عود کردن مجدد آن از داروهای ضد آلرژی نیز استفاده کند .