برداشتن اسپلینت بینی

بعد از هر جراحی روند بهبودی با نکاتی که جراح بینی توصیه می کند رابطه مستقیمی دارد و این موضوع اهمیت بسیار بالائی دارد . جنس اسپلینت ها از فلز پلاستیک و یا سیلیکون می باشد و مسئولیت و وظیفه آنان حفاظت از گودی بینی در مواقع بهبودی تیغه و حفره بینی می باشد .

برداشتن اسپلینت بینی

با قرار گرفتن به صورت صحیح گچ بینی در جایگاه خود باعث می شود استخوان هایی که جا به جا شده اند تا زمانی که رو به بهبود هستند در جایگاه خود به صورت ثابت باقی بمانند .

اسپلینت های خارجی اصولا به مدت ده روز بر روی بینی قرار می گیرند . اسپلینت های خارجی به راحتی خارج می شوند و کمی با درد همراه است . اسپلینت های داخلی در برخی مواقع بعد از جراحی استفاده می شود .وقتی این اسپلینت های داخلی را بر می دارند درد آن بیشتر از اسپلینت های خارجی می باشد اما در واقع می توان گفت درد آن کم است و می توان آن را تحمل کرد و در کل احتیاجی به داروی مسکن نمی باشد . به هیچ عنوان خود بیمار نباید به اسپلینت ها دست بزند و آن ها را تکان دهد چون امکان دارد استخوان های بینی جا به جا شوند و صدمه ببیند .

بعد از برداشتن اسپلینت ، بینی ورم می کند و هیچگونه راهی برای کمتر شدن این ورم نیست چون این ورم باید در طول زمان رفع شود . به همین علت به مدت 1 سال زمان می برد تا ورم نوک بینی خوب شود و نتیجه نهایی را باید بعد از بین رفتن تورم ملاحظه کرد . به توصیه جراح بینی بیمار باید فعالیت های خود را کمتر کند و روی بینی خود یخ قرار دهد . جراح بینی پس از یک ماه طریقه ماساژ دادن بینی را آموزش می دهد که این کار موجب رفع شدن ورم بینی می شود و احتمال دارد که این کار بین شش تا نه ماه بعد از جراحی بینی بروز دهد .

در کل نتیجه بهبودی بعد از جراحی بینی رابطه مستقیمی با خود بیمار دارد . نوع جنس پوست آن و هر چه که در زمان جراحی بینی صورت می گیرد بسیار متغیر می باشد . حدودا بین 4 چهار تا شش هفته بیشتر می توانند نتیجه بهتری را از جراحی بینی خود دریافت کنند چون در هر صورت ورم بینی کمتر شده است .

16 + یازده =